fredag 14 september 2012

75 dagar

Jag har haft trädgård i 75 dagar och under dessa 75 dagar har jag hunnit påbörja ett arbete i en rabatt, gått över till att räffsa på parkeringen som består av grus och absolut inget bra underlag what so ever (ingen markduk) sedan över till att klippa grenar från magnolian, tillbaka till grusparkeringen och sen till en annan rabatt.
Jag kan ju nämna att arbetet med den första rabatten är inte avslutad på långa vägar – sån är jag, påbörjar en massa projekt men kan inte riktigt avsluta dem… förresten, jag borde ju ta och rensa ur i äppleträdet och röja upp vid vattenpumpen…

Jo men visst, välkommen till min trädgårdsblogg!
Jag är glad amatör som nyss flyttat till hus med stor trädgård, 1906 kvadratmeter (kvm) för att vara mer exakt. Jag har tidigare haft en petit trädgård på ca 40 kvm och tja, det var ingen höjdare, dels på grund av storleken och sedan var gräsmattan vattensjuk men NU som sagt, äntligen har jag en “riktig” trädgård och vilken trädgård!!


Damen som bodde här innan hade verkligen gröna fingrar, alla grannar kom till henne för råd så ni förstår, det finns oerthört mycket fint här men det syns också att damen inte har haft orken de sista åren i huset och trädgården har fått växa lite vilt.
Men vad jag babblar på! Jag vill härmed dela med mig av min trädgård i bilder och ord. Om jag får några läsare så vore det så roligt och skulle det vara så att jag får läsare och ni ser att men jösses, här var det fel namn på växterna eller hur sjutton tänker hon nu, kommentera gärna och kom med tips! Jag är som sagt en glad amatör och har oerhört mycket att lära.





Ljuslyktan och kruka med växter är köpta på blomsterlandet (www.blomsterland1.se).
Blomsterlandet är mitt nummer ett ställe för att handla blommor och dekoration!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar